fredag 14 mars 2008

Gårdagen

Jaha, då var det fredag igen då... Blir nog en ganska lugn helg tror jag.

Igår vaknade jag och fick lite panik när jag insåg att jag inte hade fixat någon barnvakt till Felicia. Jag skulle ju åka till gynmottagningen kl 8 så när klockan var halv sju så ringde jag upp till Asta och frågade henne om hon hade tid, och det hade hon! Känns lite dumt att vara så sent ute men vi har ju världens bästa hyresvärdar så det är oftast inget problem...
Jag hade tid kl 10 men eftersom det inte går bussar så ofta här så var jag tvungen att åka kl 8 och då hade jag ju lite tid att kolla lite i stan. Gick in på Pressbyrån och köpte lite fika och sen gick jag ett varv och kollade lite men alla ställen öppnar ju kl 10 så jag bestämde mig ganska snart för att vandra bort till vårdcentralen. Det blev ju nästan en timmes väntan men med sköna fåtöljer och massa tidningar så gick det bra.
Tillslut fick jag äntligen komma in. Först satt vi och pratade lite om mina problem och sedan var det dags för undersökningen. Vilken jävla smärta! Han tryckte på alla ställen där jag har ont och sen blev det ultraljuds undersökning. När allt var klart så sa han att han visste var det var för fel på mig och bad mig klä på mig och gå in på hans rum. Han sa till mig att jag har PCO det innebär tydligen att jag har små vätskefyllda cystor i äggstockarna och att äggstockarna är uppsvällda. Han trodde att det berodde på att jag har gått ner så mycket i vikt. Inte konstigt att jag har ont... Efter att vi hade pratat ett tag så fick jag gå iväg och ta lite provre och sen tog jag bussen hem.

Jaja nog om det....

Nu ska jag äta något och sen ska jag tvätta.

Inga kommentarer: