onsdag 20 februari 2008

Läkarbesök och Shopping

Idag har jag varit pigg hela dagen och det känns så underbart! Vaknade klockan sju av väckarklockan ringde så det vara bara att pallra sig upp och göra sig i ordning. Fixade lite fukost åt mig och Felicia och skulle sedan plocka ihop alla saker jag behövde ha med mig på våran dagstripp till Ullared. När jag hade fått ner allt i skötväskan så tänkte jag att det var bäst att kolla så att busskortet låg i plånboken... Busskortet låg där det skulle men mitt kontokort var borta! Får lite smått panik och ringer Thomas i hopp om att han ska ha någon aning om var det är. När jag frågar han så säger han att han inte har den minsta aning om var det kan hålla hus och jag får ännu mer panik! Vi pratar ett tag och försöker luska ut vart det kan ha tagit vägen och efter ett tag så kläcker han ur sig: 'Men just ja! Det ligger ju i min jackficka sedan jag var och handlade igår!'. Jag blir lite smått irriterad över att han inte kommit på det tidigare, så jag inte hade behövt bli så orolig, men ändå lättad över att veta var det var. Nu var ju det ju bara ett problam kvar, jackan har ju Thomas och han är på jobbet! Försöker vara lugn och säger att jag kanske inte behöver kortet, kan ju ta min shoppingrunda någon annan dag men Thomas Var gullig och erbjöd sig att åka till Ullared och ge mig kortet när jag har kommit fram. Och så blev det.
Framme i Ullared så mötte jag och Felicia upp Thomas utanför Pressbyrån. Jag kände mig lite stressad eftersom jag skulle till läkaren så jag gav Thomas en snabb puss och bad om att få kortet så jag kunde springa iväg men Thomas tyckte att det var bäst om han också följde med så han kunde ta hand om Felicia medans jag var hos läkaren. Vilken jäkla tur att han följde med! Jag var nog där över en timme och på slutet hörde jag Felicia gnälla och skrika ute i väntrummet och då hade hon ändå fått springa omkring och leka. Jag undrar hur det hade gått om hon hade varit tvungen att följa med mig och bara sitta stilla i en timma... Vill inte ens tänka tanken. Jaja, läkaren skickade iaf iväg två remisser, en till Varberg så jag får kolla magen igen och en till Falkenberg till en gynekolog Eftersom jag inte kan ha sex på grund av svåra smärtor i magen. Hoppas verkligen att dom hittar något snart så jag slipper det här.

Efter besöket på vårdcentralen så gick jag iväg på Gekås för lite shopping. Tyvärr hittade jag inget överkast som jag gillade så jag får nog fortsätta att leta men jag hittade lite andra saker istället. Köpte två jätte fina scrapbook album och några fina papper. Mer än så blev det inte på Gekås så vi vandrade till Pressbyrån och köpte några tidningar och sedan for vi hem.

Nu ikväll har jag suttit i köket och fixat lite i albumen medans mina Älsklingar har sprungit runt som två tokar och busat. Fick sällskap av Thomas en stund också men kan tycker inte att det är så värst jätte kul att pyssla med sånt men det var trevligt den lilla stunden som blev. Efter att jag hade pysslat klart och vi hade fått i oss lite mat så var det sovdags för Flisan och LOST för mig och Thomas. Blir helt galen på den där serien! Jag vill se alla avsnitt nu! Det är så sjuk spännande... Men väntar man på något gott...

Näe, nu tror jag minsann att det är läggdags för mig också.... Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad roligt att du har börjat blogga igen vännen..Och skönt att du äntligen fått lite remisser till sjukhus så de händer nått någon gång.. Puss och kram