torsdag 21 februari 2008

Dagen

Kallt som satan var det ute idag, riktigt kalla vindar och regn... Huvva! Gick en liten runda i Ullared innan jag skulle till sjukgymnastiken. Kollade lite skor och gick sedan in på Lantmännen och kollade om jag hittade några snygga ljus. Hittade massa fina saker men inga ljus som jag ville ha, däremot fick jag med mig lite fina papper och lite annat smått. Efter min lilla shopping gick jag ut i skitvädret och vandrade bort till vårdcentralen. Kom dit lite tidigt så jag satte mig ner och skulle läsa lite men då kom sjukgymnasten och sa att jag kunde får komma in. Idag fick jag två nålar på varje knä, en på foten och en på huvudet. Thomas skulle hämta mig efteråt och eftersom jag fick komma in tidigare så fick jag stå och vänta ett tag så jag gick in till distriktssköterskan för att väga mig. Hon hade tydligen lagt undan några näringsdrycker till mig som jag fick med mig hem för att prova. Sist jag vägde mig så vägde jag 41.7 men nu hade jag gått ner lite och vågen visade 40.1, inte bra. Hoppas jag får receptet snart så jag kan börja med mina näringsdrycker, vill så gärna gå upp i vikt ju!

Tittade nyss ut mot hallen... ALLA skor ligger ÖVERALLT! Våran älskade dotter river alltid ut skorna och lägger mer än gärna leksaker i dom. Idag när jag skulle iväg så såg jag att det låg en kloss i skon när jag skulle ta på mig den. Jag tog ur den och satte skon på foten och upptäcker då att det ligger två till klossar där! Jätte härligt med klossar i skorna! Annars är hon ganska lugn och snäll..:) Ja förutom för ett tag sedan då hon stog med en trähammare och slog på våran tv. Vad ska man göra en sån gång? När man säger till henne så skrattar hon bara och fortsätter eftersom det är så roligt när vi blir arga. Den där gången tog vi hammaren ifrån henne men när hon trycker på knappar och sånt är det svårare.

Nu ska jag byta blöja på Felicia och sen hoppas jag att Thomas kommer hem med mina nuggets:)

Inga kommentarer: